۱- در کنکور امسال چه رتبه ای آوردید و درصد هر یک از درسهاتون چقدر بوده است؟
رتبه ۲ کتبی و ۱ نهایی رو کسب کردم و در دانشگاه علوم پزشکی تهران پذیرفته شدم.
درصد ها: تغذیه ۶۱، فیزیو و بیو ۶۷، زبان ۹۱
۲- از چه تاریخی شروع به درس خواندن کرده اید و چقدر برای رزومه وقت گذاشتید؟
به طور جدی از اواخر خرداد شروع به مطالعه کردم. برای رزومه هم از سال اول ارشد اقدام کردم و تا زمان کنکور تونستم به رزومه مناسبی برسم.
۳. آیتم هایی که برای رزومه داشتید رو بفرمایید و چند نمره از مصاحبه گرفتید؟
من ۱۰ تا مقاله ISI داشتم که تقریبا همه تو مجلههای با ایمپکت مناسب بودن. از بین مقالات ۶ مقاله ارجینال که تو ۴ مورد اسم اول بودم و ۴ متا
۳ تا ارائه پوستر در کنگرههای بین المللی
نمره ۸۵ آزمون MHLE
معدل ۱۹.۱۴ مقطع ارشد
۸ گواهی طرح خاتمه یافته
گواهی استعداد درخشان که البته ازش استفاده نکردم.
۴- در مورد شرایط و ایستگاههای مصاحبه و نکاتی که ممکن هست مفید باشه میتونید مختصری توضیح بدین.
مصاحبه امسال ۴ ایستگاه داشت. در هر ایستگاه تعدادی از اساتید حضور داشتند و در ایستگاهها مدیریت زمان اهمیت داشت. ایستگاه اول: در این ایستگاه باید خودمون رو معرفی میکردیم. هدف این ایستگاه بررسی انگیزه افراد برای تحصیل بود. ایستگاه دوم: اطلاعات پژوهشی مورد سوال واقع شد. سوالات در مورد مطالعات مختلف، نحوه نگارش مقالات و سوالات دیگر مرتبط با پژوهش. ایستگاه سوم: پایاننامه و میزان تسلط بر اون مورد بررسی قرار گرفت. ایستگاه چهارم: اختراع و شرایط ثبت اون
۵- به طور میانگین روزانه برای هر درس چند ساعت وقت میگذاشتید؟
ساعت مطالعه متغیر بود و هیچوقت زمانی برای مطالعهام در نظر نمیگرفتم، برنامم به صورت هفتگی بود و طبق اون پیش میرفتم. اما به صورت کلی ابتدا شاید روزی ۴ ساعت که ماه آخر بیشتر شد.
۶- کلاس خاصی رفتید؟ اگه رفتید به نظرتون این کلاس ها چقدر در موفقیتتون موثر بودند؟
از ابتدا خیر ولی ماه آخر تو کلاسهای نکته و تست شرکت کردم که خیلی کامل و خوب بودند. به نظرم با تسلط کامل به کلاسها میشد به درصد خیلی خوبی رسید به خصوص درسهای بیوشیمی و فیزیولوژی
۷- آزمون خاصی ثبت نام کرده بودید؟
خیر زمان کافی برای شرکت در آزمون نداشتم.
۸- برای هر درس چه جزواتی یا کتاب هایی خواندید؟
برای ۳ درس تغذیه، بیو و فیزیو از جزوات دکتر محمدی استفاده کردم. برای زبان مطالعه گسترده نداشتم و به صورت کلی از دانستههای قبلیم و آزمونهای چند سال اخیر وزارت بهداشت در مقاطع مختلف استفاده کردم.
۹- چه کسایی در موفقیتتون موثر بودند؟
اول از همه پدر و مادرم که مشوقم بودند. اساتید مختلفی که تو دوران ارشد به من لطف داشتند. دوستانم که برای جمع آوری رزومه و به صورت کلی در مسیر کنکور بهم کمک کردن. همچنین دکتر محمدی و تیم گام کنکور که این مسیر رو خیلی سادهتر کردن.
۱۰- توصیه اصلیتون به بچه هایی که میخواهند کنکور بدهند چی چیزی هست؟
دوس ندارم خیلی کلیشهای صحبت کنم ولی به خودتون اطمینان داشته باشید و خودتون رو با دیگران مقایسه نکین. خوندن مصاحبه دیگران و شنیدن تجربیاتشون کمک کنندست ولی بدونین افراد مختلف با هم متفاوتن و اینکه یک نفر ساعت مطالعه خاصی داشته دلیل نمیشه شما هم حتما به اون ساعت مطالعه نیاز داشته باشید. نکته بعدی اینکه حتما برای رزومه وقت کافی بزارند و با رزومه مناسب وارد این مسیر بشن چون رزومه و کتبی ارزش یکسانی دارند و در آخر و به نظر من مهمترین نکته تداوم داشتنه. با الویتبندی روی مباحث مهم بیشتر تمرکز کنید و یادتون باشه که هیچ وقت برای شروع دیر نیست.

از ثبت نام کلاسهای دکتر محمدی جا نمونی!
دورهای که با ارائه مهمترین نکات کنکور رتبتونو جا به جا میکنه!









دیدگاهتان را بنویسید