۱- در کنکور امسال چه رتبه ای آوردید و درصد هر یک از درسهاتون چقدر بوده است؟
رتبه ۷ کتبی و ۶ کل
درصدها: تغذیه: ۵۸.۹۷، بیوشیمی و فیزیولوژی: ۵۸.۱، زبان: ۷۴.۴۴
۲- از چه تاریخی شروع به درس خواندن کرده اید و چقدر برای رزومه وقت گذاشتید؟
از اول آذر ماه شروع کردم و تا اواخر اسفند قسمت زیادی از مباحث رو بسته بودم که تاریخ کنکور عوض شد! به همین خاطر همه چیز رو رها کردم تا اواسط اردیبهشت که مجددا استارت زدم. ولی این بار خیلی خسته و بیانرژی. شروع دوباره همیشه سخته!
۳. آیتم هایی که برای رزومه داشتید رو بفرمایید و چند نمره از مصاحبه گرفتید؟
قبل از هر چیز این نکته رو بگم که امسال برخلاف سالهای گذشته برای برخی آیتمها محدودیت لحاظ شده بود. مثلا مقالات ریویو تا ۴، اورجینال تا ۸ و پوستر و سخنرانی هم ۴ تا. ضمنا سخنرانی و پوستر فقط اسم اول مهم بود. ۶ مقاله اورجینال که ۲ مقاله اسم اول بودم. ۴ مقاله متاآنالیز که همگی یا اول یا مسئول بودم. ۴ پوستر بین المللی. پژوهشگر برجسته کشوری. گواهی ۱۷ طرح تحقیقاتی که اکثرا خاتمه یافته بودن. مقامهای مختلف کشوری در رویدادهای استارتاپی. سابقه اجرایی در کمیته تحقیقات و انجمن علمی. داوری بیش از ۶۰ مقاله برای بیش از ۲۰ ژورنال معتبر.
۴- در مورد شرایط و ایستگاههای مصاحبه و نکاتی که ممکن هست مفید باشه میتونید مختصری توضیح بدین.
تعداد و عناوین ایستگاهها رو قطعا میدونین. راحتترین ایستگاه مربوط به اختراعات و فناوری هست که سوالاتش کاملا مشخصه و شرایط و روند ثبت اختراع رو میپرسن و همینطور باید یک ایده آماده برای ارائه داشته باشید. ایستگاه پایاننامه هم که تکلیفش مشخصه باید به زیر و بم پایاننامتون مسلط باشید. ایستگاه معرفی بیشتر از انگیزه و هدفتون میپرسن. ممکنه راجع به پایاننامه ارشد هم سوالاتی پرسیده بشه. و اما سختترین بخش ایستگاه پژوهش بود که سوالات کاملا غیرمنتظره ای میپرسیدن. سوالاتی که به احتمال زیاد تا اون موقع باهاشون روبرو نشدید. توی این شرایط حفظ خونسردی و جواب منطقی دادن حتی اگه چیزی از اون موضوع ندونید ضروریه. در مجموع اعتماد به نفس و حفظ روحیه و تسلط به مهارتهای فن بیان برای مصاحبه مهمترین ابزارها هستن.
۵- به طور میانگین روزانه برای هر درس چند ساعت وقت میگذاشتید؟
طبیعتا بیشترین وقت رو تغذیه میگرفت حداقل ۴ ساعت. یک روز در میان فیزیو و بیو حداقل ۲ ساعت و آخر شب هم لغات زبان ۱ ساعت.
۶- کلاس خاصی رفتید؟ اگه رفتید به نظرتون این کلاس ها چقدر در موفقیتتون موثر بودند؟
کلاسهای دکتر محمدی بزرگوار رو شرکت کردم که قطعا نیازی به توضیح ندارن. در یک کلام بینظیر.
۷- آزمون خاصی ثبت نام کرده بودید؟
چند آزمون اول گام رو شرکت کردم ولی با تغییر تاریخ کنکور برنامهریزی شخصیم به کلی تغییر کرد و با برنامه آزمونها جور نشد. با این حال سوالات آزمونها رو بررسی میکردم.
۸- برای هر درس چه جزواتی یا کتاب هایی خواندید؟
۳ درس اصلی جزوات دکتر محمدی. و برای زبان لغات کنکورهای قبل، ۵۰۴، لغات ضروری تافل و کلا هرجا لغت میدیدم!
۹- چه کسایی در موفقیتتون موثر بودند؟
دکتر محمدی عزیز که مثل همیشه فوقالعاده هستن و از تمام وجود مایه میذارن. اساتید عزیزم در دانشگاه شیراز که همه جوره همراهیم کردن توی این مسیر. دوستان با معرفتم که از هیچ کمکی دریغ نکردن و مهم تر از همه خانواده عزیزم که کنارم بودن و شرایطی رو مهیا کردن که بشه به این نتیجه دست یافت.
۱۰- توصیه اصلیتون به بچه هایی که میخواهند کنکور بدهند چی چیزی هست؟
اول از همه تکلیفتون رو با خودتون روشن کنید و با خودتون روراست باشید. اگر واقعا هدفتون موفقیت توی این آزمونه تمام تمرکز و انرژیتون رو براش صرف کنید و هرچیز متفرقه رو از ذهنتون بیرون کنید چون فقط حواستون رو پرت میکنه و از این مسیر دورتون میکنه. مورد بعد این که فقط به کتبی اکتفا نکنید. نمیخوام ناامیدتون کنم ولی بدون رزومه شانستون خیلی میاد پایین و تلاشی که برای کتبی کرده بودین بیارزش میشه.
و مورد آخر این که حفظ آرامش و خونسردی مهمترین فاکتوره. هم در طول مسیر، هم حین آزمون و هم در زمان مصاحبه. ببخشید که طولانی شد. دوست داشتم که تجربیاتم رو باهاتون به اشتراک بگذارم. امیدوارم که مفید واقع بشه. سپاس

از ثبت نام کلاسهای دکتر محمدی جا نمونی!
دورهای که با ارائه مهمترین نکات کنکور رتبتونو جا به جا میکنه!









دیدگاهتان را بنویسید