۱- در کنکور امسال چه رتبه ای آوردید و درصد هر یک از درسهاتون چقدر بوده است؟
تبه ۳ کل و ۳ سهمیه آزاد
درصدها: تغذیه ۶۴، بیوشیمی و فیزیولوژی ۴۹ و زبان ۹۱
۲- از چه تاریخی شروع به درس خواندن کرده اید و چقدر برای رزومه وقت گذاشتید؟
من تقریبا از آذرماه شروع کردم ولی بخاطر اینکه سرکار میرفتم و کارای پایان ناممو انجام میدادم خیلی جدی نمیخوندم و در وقتهای خالی بعضی مباحث رو از طریق دیدن ویدیوها پوشش دادم، به طور جدی از تیرماه شروع کردم به خوندن برای آزمون. برای جمع کردن رزومه هم از وقتی که ارشد قبول شده بودم تلاش کردم.
۳. آیتم هایی که برای رزومه داشتید رو بفرمایید و چند نمره از مصاحبه گرفتید؟
من نمره ۳۹.۹ از مصاحبه و رزومه گرفتم. آیتم های رزومهام : ۸ مقاله ISI داشتم که یکیشون متاآنالیز و ۷ تاشون اورجینال بود که یکی از این ۷ تا مقاله منتج از پایاننامم بود.
دو کتاب ترجمه و تالیف، مدرک زبان MHLE (نمره ۹۲)، ۲ پوستر کنگره، ۳ طرح پژوهشی به عنوان همکار، گواهی تدریس در دوره رژیم درمانی در دیابت، گواهی سابقه اشتغال به عنوان کارشناس تغذیه بالینی در بیمارستان، معدل ارشد ۱۸.۸۲، استعداد درخشان دوره کارشناسی، گواهی شرکت در دوره های آموزشی مختلف
۴- در مورد شرایط و ایستگاههای مصاحبه و نکاتی که ممکن هست مفید باشه میتونید مختصری توضیح بدین.
جو مصاحبه جو خیلی مثبتی بود و نکته مهمش اینه که خودتون باشین و با حفظ آرامش و اعتماد به نفس به سوالاتی که پرسیده میشه جواب بدین. مصاحبه امسال ۴ ایستگاه داشت، ایستگاه معرفی خود، پایاننامه، روش تحقیق و ثبت اختراع. توصیه خیلی جامع که همه ایستگاهها رو پوشش میده اینه که حتما به موضوع پایاننامه و ریز به ریز همه قسمتها و جزئیات پایاننامه (تعریف بیماری، پاتوفیزیولوژی بیماری، تشخیص بیماری، روش اجرا پایاننامه، تست های آماری نتایج، بحث و...) دوستان تسلط داشته باشند. همچنین در مورد روش تحقیق مطالعه و تسلط کافی داشته باشند.
۵- به طور میانگین روزانه برای هر درس چند ساعت وقت میگذاشتید؟
من ساعات مطالعه ام ثابت نبود و خیلی متفاوت بود. اوایل که فقط در حد دیدن ویدیوهای آموزشی و یادداشت نکات بود و فرصت مطالعه نداشتم. ولی اواخر از تیرماه به دلیل اینکه سرکار نمیرفتم روزی ۸ تا ۱۰ ساعت مطالعه داشتم. به طور کلی سعی میکردم به برنامهام برسم و اولویت با درس تغذیه باشه سپس بیوشیمی و فیزیولوژی. زبان چون پایهام قوی بود وقت زیادی نذاشتم فقط اواخر تستهای کنکورهای سال پیش رو حل میکردم ولی درصد زبان خیلی در قبولی تاثیر گذاره و حتما باید جدی گرفته بشه.
۶- کلاس خاصی رفتید؟ اگه رفتید به نظرتون این کلاس ها چقدر در موفقیتتون موثر بودند؟
بله ویدیوهای تدریس دکتر محمدی رو تهیه کرده بودم و به دلیل شرایط من خیلی در قبولیم تاثیر گذار بودند. من چون سرکار میرفتم و کارای پایان نامهام رو انجام میدادم نه وقت خوندن و نه ذهن خالی برای درک مطالب از جزوه رو نداشتم ولی با دیدن ویدیوهای آموزشی مطالب برام خیلی سادهتر و قابل یادگیری میشد. همچنین دوره نکته تست رو هم شرکت کرده بودم که واقعا عالی بود و تقریبا همه موارد مهم مرور شد برامون. حتی مواردی که فرصت نکرده بودم بخونم رو تو دوره نکته تست یاد گرفتم.
۷- آزمون خاصی ثبت نام کرده بودید؟
آزمونی شرکت نکردم.
۸- برای هر درس چه جزواتی یا کتاب هایی خواندید؟
برای همه دروس جزوه های گام رو تهیه کرده بودم.
۹- چه کسایی در موفقیتتون موثر بودند؟
اول از همه لطف خداوند بود که شامل حالم شد و به من قوت قلب بخشید. همچنین، حمایت و تشویق خانواده و عزیزانم بسیار مهم بود. اساتید و دوستانی که در طول تحصیل به من کمک کردند و تجربیاتشان را با من به اشتراک گذاشتند، نیز نقش بسزایی داشتند.
۱۰- توصیه اصلیتون به بچه هایی که میخواهند کنکور بدهند چی چیزی هست؟
به داوطلبان کنکور توصیه میکنم که اول از همه هدف و برنامهریزی متناسب با شرایط خودشون ولی منظم داشته باشند و سعی کنند اگرچه کم ولی به طور مداوم مطالعه کنند. ممکنه بعضی وقتا وقفهای ایجاد بشه مهم اینه باقدرت بیشتری برگردن و جبران کنند ولی هدفشون رو رها نکنند. سعی کنند بیشتر نقاط ضعف خودشون رو شناسایی و تقویت کنند. برای رزومه زودتر اقدام کنند و سعی کنند در همه بخشها رزومه شون رو قوی کنند نه صرفا مقاله نوشتن. از زمانی که شروع میکنن برای خوندن، برای مرور روزهای آخر دستنویس تهیه کنن. خودشون رو با کسی اصلا مقایسه نکنند و فقط سعی کنند بهترین خودشون باشن.

از ثبت نام کلاسهای دکتر محمدی جا نمونی!
دورهای که با ارائه مهمترین نکات کنکور رتبتونو جا به جا میکنه!









دیدگاهتان را بنویسید