۱- در کنکور امسال چه رتبه ای آوردید و درصد هر یک از درس‌هاتون چقدر بوده است؟

به نام خدا

با عرض سلام و احترام، مائده چگینی هستم و در کنکور امسال رتبه ۹ کل و ۸ سهمیه آزاد را بدست آوردم. درصدهای من به این شرح بودند: تغذیه: ۵۳.۸۵، بیوشیمی و فیزیولوژی: ۴۵.۷۱، زبان: ۸۸.۸۹

۲- از چه تاریخی شروع به درس خواندن کرده اید و چقدر برای رزومه وقت گذاشتید؟

از تیرماه شروع به خوندن کردم ولی پیش از آن هم گاهی اوقات ویدیوهای کلاس ها را نگاه می کردم. من از همان ابتدای دوره ارشد نسبت به جمع‌آوری رزومه اقدام کردم.

۳. آیتم هایی که برای رزومه داشتید رو بفرمایید و چند نمره از مصاحبه گرفتید؟

نمره من از مصاحبه و رزومه ۳۹.۸۵ از ۵۰ بود و آیتم‌های رزومه من به این صورت بودند: ۷ مقاله که ۵ عدد ISI اورجینال (۳ عدد نویسنده اول)، یک متا و یک مقاله فارسی؛ ۲ عدد پوستر کنگره ملی؛ ۳ طرح خاتمه یافته دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛ نمره زبان MHLE؛ معدل ارشد ۱۹.۵۳ و کارشناسی ۱۹.۱۵؛ استعداد درخشان در دوره‌های کارشناسی و ارشد دانشگاه شهید بهشتی، و برگزیده یک دوره جشنواره آموزشی.

۴- در مورد شرایط و ایستگاه‌های مصاحبه و نکاتی که ممکن هست مفید باشه میتونید مختصری توضیح بدین.

امسال مصاحبه در ۴ ایستگاه برگزار شد و در هر ایستگاه ۳ استاد حضور داشتند. ایستگاه‌ها به این صورت بودند: ایستگاه اول معرفی بود که شامل سوابق فردی و تحصیلی و همچنین سوالات علمی میشد، ایستگاه دوم فناوری و حل مشکل جامعه، ایستگاه سوم پایان‌نامه، و ایستگاه چهارم دانش پژوهشی. فارغ از داشتن تسلط کافی در این مباحث به نظر من داشتن اعتماد به نفس و مدیریت درست موقعیت‌هایی که در مصاحبه ممکن هست به وجود بیایند هم بسیار مهم است.

۵- به طور میانگین روزانه برای هر درس چند ساعت وقت میگذاشتید؟

روزانه به صورت میانگین ۴-۵ ساعت مطالعه داشتم که ماه آخر به ۶ ساعت و در هفته آخر به ۸ ساعت رسید. سعی می‌کردم روزانه درس تغذیه و بسته به مبحث معمولا یک روز در میان دروس بیوشیمی و فیزیولوژی را بخوانم و برای زبان زمان خیلی کمتری گذاشتم و تا حد زیادی به آموخته‌های قبلی اکتفا کردم.

۶- کلاس خاصی رفتید؟ اگه رفتید به نظرتون این کلاس ها چقدر در موفقیتتون موثر بودند؟

بله، کلاس‌های گام کنکور را شرکت کردم که واقعا کمک‌کننده بودند. علاوه بر فهم عمیق مطالب به شما این اطمینان را می‌دهند که تا زمان کنکور پوشش و تسلط کاملی روی مباحث داشته باشید.

۷- آزمون خاصی ثبت نام کرده بودید؟

بله آزمون‌های گام کنکور را شرکت کردم.

۸- برای هر درس چه جزواتی یا کتاب هایی خواندید؟

برای دروس اسلایدهای کلاس‌ها را نکته‌برداری می‌کردم و در برخی مباحث مهم‌تر هم جزوه‌های گام کنکور را مطالعه کردم. با توجه به حجم زیاد مطالب، اولویت من فهم بیشتر و به خاطر سپردن مطالب مهم‌تر بود.

۹- چه کسایی در موفقیتتون موثر بودند؟

اول از همه لطف و محبت خداوند و سپس همسر عزیزم، خانواده‌ام و خانواده همسرم که همیشه به من ایمان داشتند و مشوق و همراه من بودند؛ دکتر محمدی گرامی که با تدریس فوق العاده و راهنمایی‌های درست و به هنگام این مسیر رو روشن و هموار می‌کردند و اساتید بزرگوارم که دلسوزانه من رو در تکمیل رزومه یاری کردند.

۱۰- توصیه اصلیتون به بچه هایی که میخواهند کنکور بدهند چی چیزی هست؟

با توکل به خدا و اعتماد به خودتون این مسیر رو پیش برید و تا حد ممکن از اضطراب و افکار منفی دوری کنید. با توجه به تاثیر یک رزومه خوب در نتیجه پایانی، زمان کافی رو برای جمع‌آوری رزومه پیش از شروع مطالعه اختصاص بدهید و در ادامه در مطالعه مداومت داشته باشین و از روش خلاصه‌نویسی بهره بگیرید. در پایان به تلاشتون ایمان داشته باشید و جدای از هر نتیجه‌ای، هدفتون از مطالعه یادگیری مفهومی و کاربردی مطالب باشه تا صرفا موفقیت در یک آزمون خاص. با آرزوی سربلندی برای تمامی داوطلبین.

 از ثبت نام کلاس‌های دکتر محمدی جا نمونی!

 دوره‌‌ای که با ارائه مهم‌ترین نکات کنکور رتبتونو جا به جا می‌کنه!

مشاهدهa